Mindfulness oefening de bodyscan

Bodyscan proberen

We besteden veel meer tijd aan ons uiterlijk (kapper, kleding, verzorgingsproducten) dan het innerlijke (gevoelens, spanning). Raar eigenlijk want als je van binnen mooi bent dan straal je dat uit. De schoonheid komt van binnenuit.

gratis mindfulness oefening

Door de bodyscan maak je contact met je lijf en wordt bewust van alles wat er zich in je lichaam afspeelt. Je krijgt voeling met je hele lichaam en je gaat bewust in het heden leven.

Ben je er klaar voor om het zelf te ervaren? Laten we beginnen!

Je email-adres is veilig bij mij. Ik stuur je ook af en toe tips en inspiratie. Je kunt je altijd onderaan iedere e-mail afmelden.
De bodyscan is een mindfulness oefening waarmee je niet alleen je stressniveau drastisch kunt verlagen, maar waarmee je ook ontspanning en focus krijgt. De bodyscan kun je op meerdere manieren inzetten:
    • Scan: je lichaam te scannen en op te merken hoe het nu met je is. Je leert je lichaam steeds beter kennen en wordt eerder bewust van lichamelijke sensaties en gevoelens. Door er aandacht aan te geven, kun je leren om bijv. de spanning los te laten.
    • Train je aandacht: elke keer als je afdwaalt, dat opmerken en terugkeren naar de oefening. Je leert hierdoor één ding tegelijk te doen en daar met je aandacht volledig bij aanwezig te zijn (betere concentratie en focus).
    • Powernap: in plaats van een half uurtje te slapen overdag is de bodyscan effectiever om te doen. Probeer het maar eens uit en je zult zien dat je na de bodyscan veel energieker bent als dat je een dutje hebt gedaan.
    • Slaapmiddel: kun je moeilijk in slaap komen, dan is dit een mooie manier om rustiger en loom te worden. Zorg dat je lekker comfortabel en warm in je bed ligt en start de oefening. Slaap lekker!
Als je lichaam zijn grens begint aan te geven, vergeet dan niet te luisteren.
Wil je nog meer mindfulness oefeningen? Kijk hier verder